• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Форум » Общи дискусии (General Discussions) » Общи дискусии (General Discussions) » Prelude 4 gen H23A2 спря да пали
Prelude 4 gen H23A2 спря да пали
degmanДата: Сряда, 13.12.2017, 15:57:49 | Message # 1
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 64
Статус: Офлайн
Ситуацията е следната - преди месец отивам до Плевен, спирам колата, след два дни колата няма палене. Помислих че е бобина или комутатор и ги смениха с нови. Оставих колата там всъщност. След седмица с новите бобина и комутатор нямаше проблем с паленето. И вчера пак същата работа. Обаче колата запали след доста въртене. После я пробвах няколко пъти палеше си веднага. Днес обаче отново същата работа. И така и не запали. Та, освен сменените бобина и комутатор, е презапоено и главното реле. Та въпроса ми е какво още да гледам или да я задърпам до сервиз? Може ли от клемореда да върти на стартрр и да не пали? Или пък бензинова помпа? Чудя се какво да я правя вече, прекалено много главоболия създава, не толкова свързани с пари ами време и нерви..... Ако някой има идея какво мога сам да направя да каже, че се чудя откъде да я почна. Тази кола винаги е палила, поне това ако не друго. Ако има значение 4WS ми дава грешка 60 или 63 което означава че вероятно актуатора е изгорял. Но това няма връзка с паленето... И те така...
 
rollinДата: Сряда, 13.12.2017, 18:43:56 | Message # 2
Джудан (10)

Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1273
Статус: Офлайн
Гориво подава ли ?

0898 765 126 - Недко
www.caraudio-bg.com
Ground Zero BG във facebook
 
AzzДата: Сряда, 13.12.2017, 19:51:05 | Message # 3
Рокудан (6)

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 172
Статус: Офлайн
Quote degman ()
Може ли от клемореда да върти на стартрр и да не пали?

Нищо не ти пречи да погледнеш клемореда за 30мин сваляне и слагане. Ако не си го гледал отдавна. Таблото нормално ли си свети. Стартера върти, а не пали колата доколкото разбираме. Като дадеш на контакт чуваш ли помпата/релето
 
degmanДата: Сряда, 13.12.2017, 20:02:04 | Message # 4
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 64
Статус: Офлайн
Релето се чува, таблото свети нормално. Клемореда никога не съм го гледал. Стартера върти но колата не пали. Помпата не мога да я чуя, не знам и някога да съм я чувал. Как мога най лесно да разбера дали подава гориво?
 
rollinДата: Сряда, 13.12.2017, 20:09:06 | Message # 5
Джудан (10)

Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1273
Статус: Офлайн
Щом върти а не пали, след като вече си завъртял няколко пъти сваляш една от свещите по най бързия начин и трябва да е мокра, понеже дори и да няма ток дюзите пръскат !

0898 765 126 - Недко
www.caraudio-bg.com
Ground Zero BG във facebook
 
degmanДата: Сряда, 13.12.2017, 20:55:31 | Message # 6
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 64
Статус: Офлайн
Не съм сигурен дали ще имам с какво да ги сваля. Какъв ключ за свещи ми трябва? Че те бяха доста навътре.
 
MkillaДата: Сряда, 13.12.2017, 21:16:17 | Message # 7
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2165
Статус: Офлайн
16  дълбок камък мисля е за свещите

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
 
degmanДата: Неделя, 17.12.2017, 13:29:17 | Message # 8
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 64
Статус: Офлайн
Странна работа с този прелюд. Вчера реших да видя това със свещите и за мое най голямо учудване колата запали веднага. Обаче днес пак същата работа, и няма палене. Възможно ли е някаква връзка да се бъзика или някой датчик? Днес обаче няма да мога да се занимавам с тия свещи.
 
rollinДата: Неделя, 17.12.2017, 14:57:38 | Message # 9
Джудан (10)

Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1273
Статус: Офлайн
Ходи в сервиз, тука медиуми няма колега.

0898 765 126 - Недко
www.caraudio-bg.com
Ground Zero BG във facebook
 
dakh93Дата: Неделя, 17.12.2017, 19:36:53 | Message # 10
Сандан (3)

Град/Държава: /
Група: Напреднали
Съобщения: 66
Статус: Офлайн
degman, ако искаш дай си тела да ти звънна да ти обесня, на мен ми се случи преди 3 седмици и имах бая главоболия, но 3 седмици по късно вече си карам крокито.Просто е много за писане и предпочитам да говоря.
 
eldesaДата: Неделя, 17.12.2017, 19:56:57 | Message # 11
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Quote dakh93 ()
Просто е много за писане и предпочитам да говоря.
Когато го напишеш ще загубиш малко време но всички ще имат достъп до информацията .
Може при него причината   да не е същата ,но информацията и опитът ти ще остане записан и може да е ценен за някого в бъдеще.
Ако никой не пише във форума тогава за какво ще ни е  нужно неговото съществуване, а и няма да е толкова ценен , ако има само потребители и всеки си крие информацията само за него или споделя на ухо знанията си и проблемите с които се е сблъскал и начина по който се е справил.
Отделяйте малко време и за писане не само за четене.Бъдете активни потребители  , а не пасивни консуматори .
Не искам да засягам или обиждам никого .Просто споделям според мен как трябва да е и защо трябва да е така.Бъдете активни и не жалете изгубеното време за писане ,защото все някога някой закъсал би могъл да  използва опита ви и би спестил време ,ненужни нерви а може би и някой лев.

Относно повредата :
сменил си бобина и комутатор -значи си сигурен че са здрави, но като си подкарал карай до край .
Провери какво има още в делкото- палец и дистрибуторна капачка .
Свали капачката и е разгледай на светлина за прегоряване,пукнатина , влага , графитен прах или масло  по нея  или палеца .Забърши ги и измий със спирт..Провери кабелите с омметър или ако не разбираш ги провери така  когато запали ги полей с вода .Ако имат пробив ще се получи утечка и двигателя ще загасне или ще започне да работи неравномерно .Ако е тъмно ще видиш и къде искри.Ако до тук всичко е наред продължаваш  с проверка на  свещите .Ще ти трябва тук и помощник.
Извади една и е закачи на лулата на кабела ,опираш резбата на маса ( не забравяй че тук има високо напрежение ,дръж лулата с изолирани клещи ) , помощника запуска стартера за секунда две  и ти наблюдаваш дали свеща дава искра .Така провери всички свещи една по една като трябва да имаш само една извадена от главата  а другите завити на местото си със закачени кабели .(Може да направиш тази проверка първа и да обезсмислиш всички проверки преди тази ,ако имаш искра на всякъде( с изключение на проверката на кабелите и капачката с вода .Тя трябва да бъде направена защото кабелите може да са здрави но изолацията им да е пробите) .  Ако имаш искра на всяка свещ и нямаш пробив в  изолацията на кабелите ,лулите и капачката значи че електрическата част на запалването е изправна. НЕ ПРОБВАЙ САМО С КАБЕЛА (БЕЗ СВЕЩ НА НЕГО) ДАВА ЛИ ИСКРА ДЕЛКОТО.Най- вероятно така ще изгориш бобината.
Ако всичко е наред започваш да търсиш дали идва гориво.Не знам имаш ли газова уредба , но ако имаш ще е плюс , защото би могъл да пробваш и на алтернативно гориво да запалиш принудително.
Винаги има възможност и да е нещо друго ,но това се търси когато провериш дали идва искра и гориво на запалителната система на двигателя.
Провери  едно по едно тези насоки и  пиши за да знаем как да ти помогнем като те насочим.Като започнат да  отпаднат нещата от които би могло да се получи  ще се намери проблема.
Това че пали и работи по някога за мен означава че  може да е :
В системата за подаване на гориво
запушен филтър на бензина  , затлачена бензинова помпа или резорвар ,Вода в бензина която сега замръзва(сложи50 -60 мл   спирт за горене в резервоара)
В електрическата част :
клеморед ,лоша връзка на захранването на бензиновата помпа,утечка в кабелите  и дистрибуторната капачка и евентуално нещо във стартера .




Редактирано от eldesa - Неделя, 17.12.2017, 21:49:58
 
dakh93Дата: Понеделник, 18.12.2017, 00:16:12 | Message # 12
Сандан (3)

Град/Държава: /
Група: Напреднали
Съобщения: 66
Статус: Офлайн
eldesa, колега прав си, ето защо ще споделя при мен как протече процеса.Като за начало както си карах колата изгасна и нямаше палене, дори и на алтернативно гориво. Отидох при майстора и почнахме да търсим нещата по метода на изключването.
1.Извадихме всички свещи сложихме ги на лулите и към маса, видимо даваха искра и поради тази причина изкл. бобината като вариант.Въпреки това аз я замерих и даваше   ~14,9 килоома.
2.Проверихме дали стига гориво до двигателя, като отвъртяхме трабата, която влиза към двигателя(тя се пада зад двигателя откъм шофьора, не знам как се нарича :D),като подадеш на контакт и трябва да пръска жалнатската дето се вика. Въпреки че преди това като колата въртеше меришеше на бензин, ние решихме да си проверим.
3.Поръчахме друг комутатор сменихме го, но пак без развитие след смяната.
4.Поръчах бобина, която не я пробвахме веднага, защото уж имаше ток до свещите.
5.Пробвахме с директно впръскване на гориво в дросела, пак никакво развитие.
6.Презапоих си главното реле.
7.Проверих всички предпазители.
8.Проверих компа за грешки, беше чист.
9.След всички тези проби звъннах на два, телефона да попитам за човек, който се занимава със нашата марка коли, че в днешно време като закараш някоя японка на майсторите и я гледат като извънземно. По късмет се свързах със един човек от моя град който има 4-та генерация, обесних му за какво става въпрос и го попитах дали колата има датчик на коляновия вал, при което той каза че в делкото има 3 датчика и ми предложи да му закарам колата в неговият сервиз.Та дръпнахме я и му я оставих.След като я е погледнал ми звънна, не знам какво е замервал и какво е правил, и ми каза да си намеря делко и по-точно тези датчици. Единственият вариант, който намерих и от моргата ми казаха че е за H22, се оказа от F20-ка, но и то свърши работа(пазараих го без бобина и комутатор). Занесох го на майстора и на другият ден ми звънна,че колата е готова. Та това е моето приключение.
Една добавка, тъй като бобината която споменах че съм купил, беше на TESLA за някакви мижави пари и уж беше за проба, майстора я беше сложил. Вчера реших да си сложа моята, която е на TEC и се води по-добра. Смених я, затворих всичко качвам се да паля и пак същатата работа, няма никого освен звука на стартера. Много се учудих, свалих пак всичко замерих и двете бобини, показват еднакви параметри. Реших за сложа TESLA-та и колата си запали след това. Та нз как става тоя филм, милтимера показва и на двете едно и също, а едната е заминала. Това остана загатка за мен, но исках да го спомена да се има една наум.

Искам само да добавя, че когато на мен ми се случи това и писах в форума никой не ми каза нищо подобно или някакъв съвет с какво се е спречквал. Аз трябваше да се оправям сам, въпреки че познанията ми за колите не са на много добро ниво. Това не го казвам с лоша мисъл, но не мога да си обесня защо никой не ми даде един адекватен съвет, който е подобен на този от колегата eldesa.
Успех на колега с разнищването на случаят и нека пише какво се е оказало накрая.


Редактирано от dakh93 - Понеделник, 18.12.2017, 00:17:19
 
eldesaДата: Понеделник, 18.12.2017, 08:07:58 | Message # 13
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Quote dakh93 ()
тъй като бобината която споменах че съм купил, беше на TESLA за някакви мижави пари и уж беше за проба, майстора я беше сложил. Вчера реших да си сложа моята, която е на TEC и се води по-добра. Смених я, затворих всичко качвам се да паля и пак същатата работа, няма никого освен звука на стартера. Много се учудих, свалих пак всичко замерих и двете бобини, показват еднакви параметри. Реших за сложа TESLA-та и колата си запали след това. Та нз как става тоя филм, милтимера показва и на двете едно и също, а едната е заминала. Това остана загатка за мен, но исках да го спомена да се има една наум.

Различните марки бобини имат и различно съпротивления  които варират от 10 кОм до 18 кОм
.Това зависи от броя на намотките необходими за получаване на необходимото високо напрежение за нормална искра за запалване', колко повече са навивките толкова  повече е съпротивлението.Зависи и от вътрешното съпротивление на материала от който са изработени навивките на бобините.
При теб евентуално има пробив(окъсявана)на част от намотките на бобината и това води до създаване на слаба не плътна искра която се вижда но  не може да възпламени горивото в горивната камера.
Това че дава около 14 кОм и е почти еднаква с другата не означава че е здрава. Нейното  нормално (когато е здрава )съпротивление може да е например 18  или 20 кОм и  разликата до 14 кОм са от пробив в изолацията на навивките и от там намаляването на  броя на тези  навивки .Останалите здрави навивки  вече не са достатъчни за да се получи необходимото по волтаж  високо напрежение  необходимо   за нормална искра за възпламеняване на горивната смес.
Надявам се да си разбрал вече какво и е на старата  бобина .
Това което разисквахме с теб сега е  полезна информация за бобините, която е полезна за всички, но най вече за тези които  не са на ТИ с електротехниката.
Отдавна не бях влизал във форума и не съм видял когато си писал .Ако бях видял и писал сега колегата щеше да чете твоята тема и щеше да си е оправил колата или да е решил че му е трудно и неясно и отишъл на майстор.




Редактирано от eldesa - Понеделник, 18.12.2017, 08:32:12
 
degmanДата: Четвъртък, 11.01.2018, 13:29:29 | Message # 14
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 64
Статус: Офлайн
Благодаря на всички за отговорите по темата. По стечение на обстоятелствата не съм се занимавал с колата. Тоест свалих акумулатора и я оставих на паркинга. Ще направя каквото мога като изляза отпуска, ако не се справя ще я задърпам до сервиз. Но при решаване на проблема ще пиша задължително как и какво е било.
Поздрави :)
 
degmanДата: Петък, 26.01.2018, 16:28:15 | Message # 15
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 64
Статус: Офлайн
Развитие по въпроса с палещия когато си поиска Прелюд. Преди известно време - седмица или малко повече взех заредения акумулатор понеже беше топло времето и го сложих на колата. Завъртях и запали веднага след около месец на паркинга. На следващия или по следващия ден на по ниски температури, тоест под 0°C колата пак не поиска да запали. След един ден пробвах пак обаче реших да въртя повече време. Запали сигурно след 2-3 минути на стартер. Сипах 200-300мл спирт за горене в резервоара. Обаче пак не поиска да запали на следващия ден както трябва.
Поръчах си свещи, палец и дистрибуторна капачка. След смяната им, колата запали на -10°C без проблем, и засега от 3 дни насам не е правила проблем на минусовите температури. Явно е било от това, тоест най - вече от капачката. Надявам се това да е засега и всъщност добре че не беше помпата или нещо по горивната система. Евентуално се чудя дали да не сменя и кабелите на свещите - поне всичко да е ново. Благодаря още веднъж на всички за насоките за решаване на проблема :)


Редактирано от degman - Петък, 26.01.2018, 16:28:50
 
Форум » Общи дискусии (General Discussions) » Общи дискусии (General Discussions) » Prelude 4 gen H23A2 спря да пали
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda